Edukacija u muzejima postoji od kada i muzeji u današnjem smislu. Tek se uvođenjem pedagogije u muzejsku struku 1922. godine, zaslugama Jeana Capota, veći naglasak stavlja na stvarnu važnost organizirane i sustavno provođene edukacije u muzejima. Zadatak muzejskih pedagoga jest upoznati posjetitelje posebice mlađe sa svime što muzej nudi. Kroz različite radionice prilagođene različitim uzrastima djeca odnosno odrasli mogu na vrlo jednostavan i slikovit način doći do spoznaje o važnosti pojedinih muzejskih izložaka koji su od iznimne važnosti za našu kulturnu i povijesnu baštinu.Važno je djecu, ali i odrasle upoznati s muzejskim svijetom, vrijednostima, prostorom i poslom. Formiranje profila muzejskoga pedagoga u hrvatskim muzejima nije jednostavno, a sam proces je i dalje u tijeku. Ono podrazumijeva stručno znanje, sposobnost komunikacije, znanje metodike, didaktike i pedagogije. Muzejski pedagozi rade na kulturnom obrazovanju mladih i djece. Stoga je važno najmlađe članove društva upoznavati s kulturnom i povijesnom baštinom što ranije kroz razne radionice koje muzeji nude te ih navikavati posjeti kulturnim ustanovama. Vukovarski vrtići i škole redovno sudjeluju u akcijama: vrtić "Vukovar I" i vrtić "Vukovar II", osnovne škole: "Dragutina Tadijanovića", "Nikole Andrića", "Antuna Bauera", "Mitnica", "Siniše Glavaševića" i "Blage Zadre" te OŠ "Josip Matoš".